Wij zouden dolgraag zien dat de overlast van (vracht)verkeer aan de Rembrandtlaan (de nu nog ‘lange haak’) kleiner zou worden. Daarom grijpen we elke gelegenheid aan om erover te beginnen. Onder andere door vragen te stellen aan het college.
Omleiding Taylorbrug: geen noemenswaardige overlast
De krantenkoppen kopten dat er ‘geen noemenswaardige’ overlast was bij de afsluiting van de Taylorbrug tijdens de renovatie ervan. Dat vonden we toch wel bijzonder. Ook al is het een vakantieperiode, dat je door het maken van slimme afspraken relatief eenvoudig het vrachtverkeer kan omleiden. Kan dat niet altijd?
Ook Brabants Dagblad was nieuwsgierig naar het antwoord…zij wijdden er een artikel aan.
Het korte antwoord van het college is: “Nee”. Het lang antwoord staat in deze link.
Overlast blijft voorlopig
Conclusie is dus dat de overlast aan de Rembrandtlaan voorlopig zal blijven. En, gezien de toename van bedrijvigheid in Veghel, waarschijnlijk alleen maar zal toenemen. We moeten wachten op de ontwikkeling van de N279. Het college zegt daarover namelijk: “Vrachtverkeerbeperkende maatregelen kunnen alleen in combinatie met een nieuwe ontsluiting N279-bedrijventerreinen Veghel-Zuidwest worden genomen en niet als zelfstandige maatregel.”.
Aan die belofte moeten we ons maar even vasthouden. Net als aan de belofte dat er gekeken wordt naar innovatieve en duurzame oplossingen voor de lange termijn voor de hele verkeersproblematiek rondom N279, Rembrandtalaan en Taylorbrug. Wij suggereerden al vaker een tunnel of ovotonde.
Wordt vervolgd!