Dat de verkeersproblematiek rondom de N279, de Rembrandtlaan, NCB-laan en de Taylor-brug ons na aan het hart gaat, mag inmiddels al bekend verondersteld worden. We blijven erop hameren dat er creatieve oplossingen mogelijk en nodig zijn om een duurzame oplossing te krijgen.
Lang proces
Nadat de Raad van State het voorstel rondom de N279 tussen Veghel en Asten heeft verworpen, moet de hele planontwikkeling opnieuw gedaan worden. Dat duurt even. En dat begrijpen wij ook, aangezien het een zorgvuldig proces moet zijn. Maar om te voorkomen dat het creatieve denken wordt vergeten, willen we er toch regelmatig de aandacht op vestigen. Dat doen we deze keer door het stellen van zogenoemde art. 33 vragen.
Art. 33 vragen
We hebben een aantal vragen gesteld en inmiddels ook antwoorden gekregen. Uit de antwoorden blijkt in ieder geval dat het college van mening is dat het alternatief van ondertunneling in het project N279 Veghel-Asten goed bekeken moet worden.
Onze suggestie dat misschien wel al begonnen kan worden met de verkenning van een slimme oplossing van de aansluiting N279-Rembrandtlaan, wordt niet gedeeld. Het college vindt namelijk dat die ontwikkeling niet los kan worden gezien van de ontwikkeling van de rest van de N279. Daar hebben we begrip voor.
We blijven het proces nauwlettend volgen!