Het dossier N279 blijft ons bezig houden. We hopen écht dat gezocht wordt naar slimme, duurzame oplossingen en dat totdat duidelijk is hoe het gaat worden, de bewoners aan de Rembrandtlaan zoveel mogelijk worden ontzien.
We denken dat het college meer kan doen. Daarom hebben we vervolgvragen gesteld, omdat we niet helemaal tevreden waren over de antwoorden op vorige vragen die we 10 oktober stelden.
Vervolgvragen
Op 27 januari 2022 is een motie aangenomen ‘N279 en omstreken’. PvdA-GroenLinks was initiatiefnemer. D66, Hier en Lokaal dienden de motie mee in. De motie riep op om naar minder voor de hand liggende oplossingen te zoeken voor de N279, zoals ondertunneling, omleidingen en ongelijkvloerse kruisingen. Het college zou vóór 1 december 2022 aan de raad rapporteren welke stappen zijn ondernomen.
Uit de antwoorden van het college op onze vragen van 10 oktober blijkt dat college het weren van vrachtverkeer over de huidige ‘lange haak’ oplossing niet haalbaar en wenselijk vindt.
Daarom stelden we deze vervolgvragen:
- Kan de raad inderdaad een rapportage ontvangen over verkenningen rondom creatieve oplossingen voor de N279 zoals in de motie is gesteld?
- Bent u met ons van mening dat het zo veel mogelijk beperken van de overlast voor bewoners aan de Rembrandtlaan belangrijk is, zeker nu ze nog jaren op een definitieve verkeerskundige oplossing moeten wachten?
- Bent u met ons van mening dat het uitproberen van verschillende maatregelen om die overlast nu al (tijdelijk) terug te dringen, mogelijk moet zijn?
- Welke opties, waarbij het weren van vrachtwagens wat ons betreft nog steeds een mogelijkheid is, ziet het college om de overlast de komende jaren te beperken?